Tonifiere cu exercitii de izometrie si stretching

18 Jan 18

“Ai grija de corpul tau pentru ca este singurul loc unde va trebui sa traiesti”, spune cunoscutul speaker motivational Jim Rohn.

Într-adevar, daca nu te simti bine în corpul tau, nu poti fi fericita, nici sa te simti frumoasa si sanatoasa.

Trebuie sa ai constant grija de corpul tau si sa-i acorzi cea mai mare atentie, mai cu seama dupa sarbatori, când ai petrecut mai mult timp decât de obicei mâncând si lenevind prin casa.

Cea mai mare provocare de frumusete acum este sa revii la silueta de dinainte de Craciun si sa devii din nou activa din punct de vedere fizic. Sigur, dupa atâta pauza e greu sa te reapuci de sport, mai ales cu toata agitatia de început de an, dar cu cât amâni mai mult momentul cu atât îti va fi mai greu sa slabesti.

În plus, lunile de iarna trec repede si imediat e din nou vremea rochiilor si a costumelor de baie si trebuie sa fii în cea mai buna forma fizica.

Ce-ar fi sa slabesti fara sa transpiri alergând sau ridicând greutati? Da, e posibil! Poti sa-ti modelezi silueta si sa-ti tonifici musculatura cu exercitii statice de izometrie si stretching. Nu numai ca nu te fac sa transpiri si sa gâfâi, dar exercitiile statice cresc forta musculara mai rapid si mai intens comparativ cu exercitiile dinamice.

“Izometria se bazeaza pe arderea grasimilor prin mentinerea si prin lucrarea musculaturii fara greutati, adica cu forta proprie”, explica Nicoleta Camelia Ghena, kinetoterapeut la Centrul KinetoHelp.

“În timpul exercitiilor fizice statice, lungimea fibrei musculare ramâne constanta, iar tensiunea musculara atinge valori maxime prin activarea tuturor unitatilor motorii ale grupului muscular respectiv”. Altfel spus, stai pe loc, dar te întinzi, te rotesti si te îndoi în asa fel încât muschii tsi lucreaza la maxim.

În contractia izometrica, forta dezvoltata în muschi este maxima, de aceea exercitiile dureaza putin, câteva secunde, si alterneaza contractia musculara cu relaxarea.

Izometria este un efort de tip anaerob, iar acest tip de efort dezvolta cel mai bine masa musculara, la fel ca si repetarile lente. În plus, exercitiile de izometrie si stretching nu necesita echipament sau aparatura speciala si nu îti solicita articulatiile.

Pe lânga faptul ca subtiaza talia si dau trupului un tonus de invidiat, exercitiile izometrice ajuta la cresterea fortei musculare mai repede si mai intens decât o fac exercitiile dinamice, favorizeaza procesul de crestere si dezvoltare fizica, cresc rezistenta organismului la efort, precum si capacitatea functionala a aparatului locomotor.

Slabesti si te mentii în forma maxima fara efort fizic! Nu-i asa ca suna minunat?

Leave Your Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *